الگوریتمی ساده برای حل عددی معادله انتگرال ولترا با هسته منفرد ضعیف

Authors

m. adabitabar firozja

department of mathematics, qaemshahr branch, islamic azad university, qaemshahr, iran b. agheli

department of mathematics, qaemshahr branch, islamic azad university, qaemshahr, iran

abstract

روش های زیادی برای حل عددی معادلات انتگرال وجود دارد. در این مقاله یک روش عددی ساده با استفاده از تبدیل فازی، برای حل عددی معادله انتگرال با هسته منفرد ضعیف ارائه شده است. در پایان نیز با ارائه سه مثال موثر بودن روش پیشنهادی بررسی گردید. در تمامی محاسبات و نمودارها از نرم افزار متمتیکا استفاده شده است.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

حل عددی یک کلاس از معادلات انتگرال دیفرانسیل ولترا با هسته منفرد ضعیف

هدف اصلی در این پایان نامه تقریب جواب معادلات انتگرال- دیفرانسیل ولترای خطی و غیرخطی با هسته منفرد ضعیف می باشد. ابتدا جواب تقریبی معادلات انتگرال-دیفرانسیل ولترای خطی و غیر خطی مرتبه اول با هسته منفرد ضعیف را به دست می آوریم وسپس معادلات انتگرال-دیفرانسیل ولترای خطی مرتبه دوم با هسته منفرد ضعیف را حل می کنیم . برای حل این معادلات ابتدا با استفاده از تقریب تیلور مشکل منفرد بودن هسته معادله ا...

15 صفحه اول

موجکهای چبیشف برای حل عددی معادلات انتگرال تصادفی ولترا با روش کمترین مربعات

این مقاله با استفاده از موجک چبیشف و روش کمترین مربعات، یک روش تقریبی برای حل معادله انتگرال ایتو-ولتراارائه می دهد. معادله انتگرال ایتو-ولترا با روش کمترین مربعات به وسیله موجک چبیشف به یک دستگاه معادلات خطیتبدیل می شود که آنالیز خطای روش پیشنهادی، ارائه شده و سرعت همگرایی نیز اثبات شده است. همچنین مثال هایعددی میزان دقت و کارآمدی این روش را نسبت به روش ماتریس عملیاتی تصادفی نشان می دهند.

full text

یک روش هم محلی مرکب برای یک معادله انتگرال ولترا غیرخطی به طور ضعیف منفرد.

پایان نامه فوق به حل عددی یک معادله انتگرال ولترای به طور ضعیف منفرد می پردازد. به علت رفتار منفرد گونه جواب در نزدیکی مبدا، مرتبه همگرایی کلی ‎(سراسری)‎ روش های انتگرال گیری ضربی و هم محلی بهینه نیست. به منظور دست یافتن به مرتبه های بهینه، یک روش هم محلی مرکب استفاده شده است که ترکیبی از یک تقریب غیر چندجمله ای روی اولین زیربازه و چندجمله ای هم محل تکه ای روی یک شبکه مدرج می باشد. چند مثال عدد...

روش هسته بازتولیدی برای حل معادلات انتگرال-دیفرانسیل فردهلم با هسته منفرد ضعیف

ز انجایی که برای حل معادلات انتگرال منفرد (sies) که مبنای آنها مسائل تماس -شکست در مکانیک جامدات است روشهای عددی وجود دارد این روشها مبنای بسیاری از تحقیقات بوده است (که شامل روشهای هسته ی باز تولیدی می باشد .)

My Resources

Save resource for easier access later


Journal title:
پژوهش های نوین در ریاضی (علوم پایه سابق)

جلد ۲، شماره ۸، صفحات ۲۹-۳۶

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023